Specjalne hamburgery dla osób niewidomych przygotowała sieć Wimpy Burgers. Ciekawa kampania, bazująca na dobrym pomyśle i tylko 15 kanapkach od razu stała się hitem.
Popularna sieć restauracji z RPA postanowiła zawalczyć o niewidzących klientów, co jest oczywiście zamiarem komercyjnym, ale celem kampanii – co warto podkreślić – było zyskanie grona dodatkowych zwolenników, uświadamiając im, że w każdym z lokali Wimpy Burgers dostępne jest menu w języku Braille’a, a osoby niewidome mogą czuć się jak w domu.
Powodzenie kampanii w dużej mierze zależało od precyzji i cierpliwości kucharzy Wimpy Burgers. Jednym z głównych narzędzi kampanii było bowiem 15 bułek na których widniało hasło ułożone w języku Braille’a z ziaren sezamu. Dzięki niemu, niewidomy konsument mógł „odczytać” z kanapki, z jakich produktów została ona przyrządzona: "100% Pure Beef Burger Made For You" („100% wołowiny w Twoim burgerze”).
Braille Burgerami poczęstowano 15 podopiecznych trzech instytucji z RPA pracujących z osobami niewidomymi. Te z kolei powiadomiły swoich podopiecznych o akcji Wimpy Burgers, a film z opisem kampanii trafił do ponad 800 tysięcy innych osób.
Wimpy Burgers udało się nie tylko trafić do niewidomych adresatów kampanii, ale także uatrakcyjnić swój wizerunek w oczach “widzących” odbiorców. Stworzenie specjalnej oferty dla osób niewidomych pozwoliło na wykreowanie wizerunku marki odpowiedzialnej społecznie.
Kampania zrealizowana została przez agencję Metropolitan Republic.
P. Niemyska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?