Młody Einstein dyskutuje ze starym profesorem na temat zła, ciemności i Boga, a swoją wiedzą wprowadza nauczyciela w zakłopotanie. W taki sposób o tym, że religia także jest nauką, stara się przekonać obywateli Macedonii tamtejsze Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Rządowa kampania została przygotowana przez agencję New Moment, a jej celem jest zachęcenie społeczeństwa do poparcia idei przywrócenia nauki religii w szkołach. Pomysł wsparł papież Benedykt XVI, mimo że dominującym wyznaniem w Macedonii jest prawosławie. Wokół spotu, który stanowi jedyną formę przekazu kampanii, powstało wiele kontrowersji. Dotyczyły one głównie wykorzystania postaci Einsteina, który w swoim życiu wielokrotnie podkreślał, że nie wierzy w Boga osobowego.
Choć kampania została zrealizowana przeszło rok temu, jej tematyka zdaje się współgrać z obecnym dyskursem, jaki narodził się po wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, zgodnie z którym krzyże jako symbole religijne umieszczone w szkołach publicznych są pogwałceniem prawa wolności religijnej i świeckości.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
11.04.2024
Bo będzie bolało!