Dzień po Dniu Kobiet
Dzień Kobiet to dla mediów znakomita okazja, by skupić uwagę czytelników na kwestiach praw kobiet, równych szans i szeroko pojętej sprawiedliwości społecznej. Tyle że na ogół już następnego dnia tematy te znikają z łamów gazet, a wszystko wraca do dotychczasowej „normy”.
Organizacja Raparigas da Bola, przy wsparciu agencji Havas, postanowiła wykorzystać tę sytuację. Zaledwie jeden dzień po Dniu Kobiet przekształciła trzy najpopularniejsze w Portugalii działy sportowe w kolorowe infografiki. Jednym kolorem oznaczono materiały poświęcone mężczyznom, drugim – kobietom. W ten prosty sposób udało się unaocznić dysproporcję w uwadze, jaką media poświęcają sportsmenom i sportsmenkom (a w szerszej perspektywie mężczyznom i kobietom w ogóle). Która, trzeba przyznać, okazała się szokująca.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
22.04.2024
Polak na diecie
-
22.04.2024
Z dupy problem