Dzieci na głowach noszą fantazyjne „peruki” wykonane ze swetrów. Twarze skąpane w ciepłym świetle przywołują skojarzenia z wizerunkami wróżek, elfów lub innych tajemniczych bohaterów opowieści dla najmłodszych. Fotografie przekazują odbiorcom sygnał – elementy garderoby, użyte w nowy, nietypowy sposób, odmieniły życie dzieci przedstawionych na plakatach, uczyniły je piękniejszym i dały nadzieję.
Inicjatorami akcji zatytułowanej „Second chance” („Druga szansa”), w ramach której opublikowano plakaty, są: kolumbijska Fundación hogar de la divina misericordia (Fundacja Dom Miłosierdzia Bożego) oraz sklep z używaną odzieżą El Ropero (Szafa). Organizacja pozarządowa zajmuje się wsparciem dzieci chorych na nowotwory. W szczególności na jej pomoc mogą liczyć mali pacjenci pochodzący z niewielkich miejscowości, którzy zmuszeni byli wyjechać z domów aby poddać się terapii w specjalistycznych klinikach. Fundacja refunduje dzieciom koszt mieszkania, wyżywienie oraz opiekę w mieście, w którym są leczone. Oprócz darowizn i składek działania Fundación hogar de la divina misericordia finansowane są przez sklep z używaną odzieżą El Ropero.
Organizatorzy, z pomocą agencji Sancho BBDO, pragną przekonać Kolumbijczyków, że na pozór nieużyteczne, stare ubrania mogą stać się źródłem drugiej szansy dla dzieci cierpiących na nowotwory: „Some clothes can heal. Donate one item, help kids with cancer.” („Niektóre ubrania mogą leczyć. Podaruj jedną część garderoby, pomóż dzieciom chorym na raka”). Zachęcają odbiorców do podarowania sklepowi El Ropero odzieży, której nie noszą, mimo iż jest w dobrym stanie. W ten sposób darczyńcy przyczynią się do finansowania działalności Fundacji Dom Miłosierdzia Bożego, a zatem pomogą chorym dzieciom.
Estetyczne grafiki kampanii „Second Chance” dzięki baśniowej formie mogą budzić pozytywne emocje oraz przyciągać uwagę odbiorców. Kierują ich skojarzenia w stronę w stronę roli, jaką w życiu najmłodszych może odegrać właściwe wykorzystanie starych ubrań. Niestety, na plakatach brakuje wskazówek lub źródeł informacji odnośnie charakteru pomocy, z jaką wiąże się oddanie nieużywanej odzieży do sklepu typu second hand. Przekaz może być zatem niewystarczająco czytelny dla osób, które przed kontaktem z kampanią, nie znały zakresu działalności Fundación hogar de la divina misericordia oraz sklepu El Repero. A może “tajemniczy” charakter materiałów wizualnych ma zadziałać na korzyść akcji, zaintrygować odbiorców i przekona ich do wsparcia organizacji?
Kamila Brzezińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?