Ekstremalny górski wyścig rowerowy pracowników branży reklamowej i filmowej trwa osiem dni. Meta jest na festiwalu reklamy w Cannes.
Mottem akcji „The Fireflies Tour”, realizowanej od 2001 roku w Europie i USA są słowa profesora Johna Goldmana: „To nie jest takie nierealistyczne – wizja przyszłości, w której rak nie będzie groźniejszy niż zwykłe przeziębienie”.
„The Fireflies Tour” wystartował 19 czerwca, a wzięło w nim udział 50 entuzjastów kolarstwa górskiego. W tym roku uczestnicy pokonali 1168 kilometrów i 18 przełęczy, rzucili wyzwanie szczytom, którymi biegnie Tour de France. Trasa wcześniejszych wyścigów wiodła przez Alpy, od Jeziora Genewskiego do Cannes. W tym roku wyzwaniem była nowa trasa, rozpoczynająca się w Bardolino nad jeziorem Garda. Koniec rajdu tradycyjnie stanowi Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes.
Celem akcji jest zbiórka pieniędzy dla organizacji charytatywnej Leuka, wspierającej badania nad białaczką i jej leczenie w Szpitalu Hammersmith w Londynie, jednym z głównych światowych centrów leczenia białaczki i innych chorób krwi.
Twórcy akcji przedstawiają szokujące dane, według których u jednej z trzech osób w przyszłości zostanie zdiagnozowana jakaś forma raka. Białaczka uchodzi za modelowy przykład schorzeń nowotworowych, dlatego tak ważne jest zrozumienie mechanizmów zachorowania i leczenia.
Głównym inicjatorem akcji „ The Fireflies Tour” jest Sandy Watson Scott, były współpracownik M&C Saatchi, który chciał wesprzeć swoich krewnych i przyjaciół w walce z rakiem. Strategicznymi sponsorami imprezy są Ridley Scott Associates (akcja jest wspierana osobiście przez reżyserów filmowych Ridleya Scotta i Tony’ego Scotta) oraz The Mill, firma zajmująca się produkcją efektów specjalnych. Od pięciu lat jest organizowana amerykańska wersja wyścigu „The Fireflies Tour West” – trasa biegnie wzdłuż wybrzeża Kalifornii.
Sylwetki uczestników i informacja na temat przesłania akcji znajdują się na oficjalnej stronie internetowej thefirefliestour.com. Wyścig promuje spot prezentujący zdjęcia zaangażowanych w rajd uczestników.
Do tej pory dzięki wyścigowi „The Fireflies Tour” udało się zebrać 1.200.000 funtów na rzecz badania i leczenia białaczki.
Aleksandra Janowska
Nazwa projektu
The Fireflies Tour
Zasięg
Wielka Brytania, USA
Autor
Sandy Watson Scott
Data
2001-2012
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
30.01.2024
Kaj ta zmiana? Kampania na rzecz sprawiedliwej transformacji
-
24.10.2023
Powiedz bliskim „Nie jest ze mną OK” – radzą influencerzy w kampanii „Zobacz człowieka”
-
03.10.2023
Wyścig z ogniem
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej