Czy zamierza pan zajść w ciążę?
"Jak zamierza pan łączyć obowiązki rodzinne z pracą? Czy w najbliższym czasie zamierza pan zajść w ciążę i urodzić dziecko?" Niektóre pytania nie powinny padać niezależnie od tego, czy są zadawane mężczyźnie czy kobiecie.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego rozpoczyna kampanię reklamową poświęconą promocji zasady równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. W kampanii wykorzystywany jest spot reklamowy, którego scenariusz został wyłoniony w ramach konkursu dla młodych twórców – wygrali go Maciej Kałach i Ewa Kamińska. Film wyreżyserowała Marta Karwowska, a zdjęcia wykonał Jakub Giza, natomiast autorem muzyki jest Maciej Fil (Efiel). Spot emitowany jest w telewizji, kinach i internecie, a do końca stycznia br. można go również oglądać na stacjach i w wagonach metra warszawskiego.
Reklama ma zwracać uwagę na fakt, że wciąż na rynku pracy istnieje dyskryminacja ze względu na płeć, pojawiająca się już na etapie rekrutacji, gdzie oprócz wykształcenia, kwalifikacji i dotychczasowych doświadczeń, liczy się status matrymonialny kandydatki. Taki sposób myślenia często odbiera kobietom szansę na rozwój kariery oraz wykorzystanie swoich umiejętności w pracy zawodowej. Traktowaniu kobiet i mężczyzn na rynku pracy towarzyszą podwójne standardy.
Kampania będzie trwała do końca roku. Koszt jej realizacji wynosi ok. 1 mln zł.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.03.2024
Bezpłatny podręcznik „Jak pisać o klimacie 2.0” jest już dostępny!
-
29.02.2024
Cztery szkodliwe mity o otyłości
-
28.02.2024
Ruszyła platforma internetowa z bezpłatnymi poradami dla rodziców
-
26.02.2024
Linia nadziei
-
23.02.2024
Niebezpieczna skóra
-
22.02.2024
Biedronka ogłasza start jubileuszowej edycji Piórka