9 stycznia Fundacja Nasza Ziemia przeprowadziła nietypową konferencję prasową pt. „Ciepło dla Warszawiaków, Klimat dla Ziemi” – na świeżym powietrzu, w okolicach przystanku autobusowego przy Muzeum Narodowym. Konferencja była połączona z happeningiem, podczas którego pracownicy Fundacji częstowali Warszawiaków gorącą herbatą i rozdawali ulotki ze „złotymi zasadami”, jak oszczędzać energię.
Namawiali do następujących noworocznych postanowień:
· do obniżenia temperatury w mieszkaniu o 2 stopnie (aby zużycie ciepła zmalało nawet o 20% co przełożyć się może na oszczędność nawet do 50 zł miesięcznie);
· zainstalowania termostatów na grzejnikach (wystarczy aby w pokoju dziennym temperatura nie przekraczała 21 st., a w sypialni 18 st.)
· do mądrego, czyli szybkiego i intensywnego, wietrzenie mieszkania (będziemy mieli i świeże powietrze, i ciepło)
· wymiany klasycznych żarówek na energooszczędne świetlówki (zużywają 5-krotnie mniej energii i są trwalsze)
· gaszenia niepotrzebnego światło (tam gdzie nas nie ma, nie musi być jasno)
· wyłączania nieużywanych urządzeń (komputery, drukarki, ładowarki, telewizory marnują mnóstwo energii w trybie czuwania, a w końcu za to wszystko płacimy)
Happening jest zrealizowany w ramach projektu „Klimat dla Ziemi, Ciepło dla Warszawiaków”. Patronat nad projektem sprawuje Prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz, Ambasada Szwecji w Polsce oraz Mazowieckie Kuratorium Oświaty. Akcja ta stanowiła wsparcie dla kampanii „Oszczędzaj. Wyłączaj. Odzyskuj.”
nazwa kategorii: Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
CZYTAJ TEŻ:
-
09.12.2019
Lidl znakuje naturalnym światłem warzywa BIO
-
07.12.2019
7 grudnia – Sobota dla Polski
-
05.12.2019
5 grudnia – Dzień wolontariusza
-
02.12.2019
Odpowiedzialny biznes zgłasza dobre praktyki
-
28.11.2019
Lidl inwestuje w zrównoważone uprawy kakao
-
27.11.2019
Rewolucja konsumencka w Czarny Piątek