logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  23.04.2008

Cenne 50+



Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce rozpoczęła realizację dwuletniego projektu „Zysk z dojrzałości”. Celem projektu jest poprawa sytuacji osób 50+ na rynku pracy – przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu i dyskryminacji tej grupy wiekowej. Projekt skierowany jest przede wszystkim do pracodawców i służb zatrudnienia, od których decyzji i działań bezpośrednio zależy poziom zatrudnienia osób starszych; zarówno do dużych korporacji, które już wprowadzają rozwiązania w zakresie zarządzania wiekiem, jak też do mniejszych przedsiębiorstw, które nie mają szerokiej wiedzy w tym zakresie.

Dla tych podmiotów zostanie przeprowadzony cykl seminariów, powstanie również interaktywny serwis internetowy i pakiet dobrych praktyk z dziedziny zarządzania wiekiem oraz strategii „age friendly”. W ramach projektu planowana jest również ogólnopolska kampania społeczna w mediach.

Pośrednio projekt skierowany jest do szerokiej opinii publicznej w celu przeciwdziałania negatywnym stereotypom na temat aktywności zawodowej 50+. Punktem wyjścia do pracy są wyniki badania „Rynek pracy a osoby bezrobotne 50+. Bariery i szanse” przeprowadzonego przez Ipsos. Z badania wynika, że aktywność zawodowa osób 50+ jest bardzo niska. Jedną z istotnych przyczyn takiej sytuacji jest nieświadomość skali i wagi tego problemu, zwłaszcza wśród pracodawców oraz wśród osób, które ukończyły 50 lat, oraz brak wiedzy na temat korzyści wynikających z zatrudniania osób 50+ i skutecznych rozwiązań.

– Jak wynika z danych opublikowanych m.in. w Strategii Lizbońskiej, do 2050 roku zabraknie w Europie 160 mln pracowników z powodu starzenia się naszych społeczeństw. W tej sytuacji zaledwie 27% pracujących po 50-tym roku życia w Polsce to poziom zdecydowanie za niski. Jesteśmy przekonani, że tego typu projekty w sposób znaczący wspierają rozwój rynku pracy w Polsce, a co za tym idzie, są istotne dla całej gospodarki” – podkreśla Norbert Ofmański, dyrektor zarządzający On Board PR.

Zarządzanie wiekiem, wpisujące się w szersze zagadnienie zarządzania różnorodnością, jest odpowiedzią na zmieniające się realia społeczno-demograficzne na rynku pracy i konieczność przeformułowania polityki HR przedsiębiorstwa, tak by pozwoliła ona na wykorzystanie w pełni potencjału starszych, ale również młodszych pracowników.

Działania projektu wspierają PKPP Lewiatan, MPiPS oraz firma doradcza On Board PR. Czas trwania projektu: luty 2008 r. – styczeń 2010








polecamy ─── 27.11.2019

Liderzy Pro Bono rozpoczynają kampanię „Ten 1 dzień”


Jak najlepiej zintegrować zespół pracowników? Jak odnaleźć głębszy sens w pracy? Jak w naturalny sposób rozwijać swoje kompetencje?...


nazwa kategorii: Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.12.2019

    Lidl znakuje naturalnym światłem warzywa BIO


  • 07.12.2019

    7 grudnia – Sobota dla Polski


  • 05.12.2019

    5 grudnia – Dzień wolontariusza


  • 02.12.2019

    Odpowiedzialny biznes zgłasza dobre praktyki


  • 28.11.2019

    Lidl inwestuje w zrównoważone uprawy kakao


  • 27.11.2019

    Rewolucja konsumencka w Czarny Piątek


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek