"Dzika młodość Reshmy", potem "Tylko jeden błąd" i na końcu "Straszna śmierć". Oto historia AIDS w wydaniu hinduskim.
Ofiarą AIDS można paść tylko raz, ale za to skutecznie. Dla wchodzących w życie młodych Hindusów zakażenie wirusem HIV, mimo że 2 – 3 miliony mieszkańców Indii jest już zakażonych lub chorych na AIDS, wciąż wydaje się być dość nierealne. Z tego powodu powstała kampania „The story of AIDS” ("Historia AIDS") pokazująca jak szaleńcza przygoda może zmienić się w tragiczny dramat.
Od 2006 roku Bhaskar Group, indyjski koncern przemysłowy i medialny ogłasza corocznie konkurs na realizację kampanii propagującej walkę z AIDS pod hasłem „Think Negative”. Kampania jest adresowana do mieszkańców Indii. Drugą edycję konkursu w 2007 roku wygrała firma AMO Communications z Bombaju kampanią „The story of AIDS”. Miała ona propagować używanie prezerwatyw, przede wszystkim w obawie o własne życie. Uświadamiać, że AIDS równa się śmierć, a ofiarą choroby zostaje się tylko przez brak ostrożności.
Pomysł na kreację był prosty i nieskomplikowany niczym bollywodzkie kino. „Use condoms, save yourself from AIDS” ("Używaj prezerwatyw, uchroń się przed AIDS") – brzmiało hasło. Plakat natomiast przedstawiał zdjęcie brudnej, pomazanej przez graficiarzy ściany budynku i wiszące trzy kinowe plakaty bollywoodzkich filmów. W kontekście kampanii przeciw AIDS znaczące są ich tytuły: „Reshma’s (wild) youth” (Dzika młodość Reshmy), „Just one mistake” (Tylko jeden błąd) oraz „Horrifying death” (Straszna śmierć). Najwyraźniej dla mlodego Hindusa kreacja jest wyrazista i jednoznaczna na tyle, że w obrazie nie umieszczono żadnego tekstu oprócz logo Dnia walki z AIDS, który przypada 1 grudnia.
Krótka, niekonwencjonalna, złożona z trzech elementów opowieść, ma trafić do masowego młodego odbiorcy i jak najdłużej zostać w jego pamięci.
A.Włodarczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?